-
Google indexeert vanaf juli 2024 geen sites die niet werken op mobiele apparaten
Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat je site mobiel toegankelijk is?
-
Kerstcommercials 2023
Supermarkten en warenhuizen zijn er al maanden mee bezig en wij zien er nu het eindresultaat van: de kerstcommercials. Zowel in het buitenland (de Britten zijn er heel goed in) als in het binnenland (HEMA scoort veel punten dit jaar)
-
De perfecte website?
Een website is voor ondernemers het online visitekaartje van hun bedrijf of merk. Al hecht niet iedereen er zoveel waarde aan. Hoe groot je bedrijf ook is, een goede website is belangrijk voor de eerste (laagdrempelige) stap voor potentiële klanten
-
ChatGPT: kans of bedreiging?
De technologie achter ChatGPT wordt bejubeld, maar zorgt ook voor klamme handjes bij copywriters, bloggers, designers en andere contentmakers. De oneindige mogelijkheden van AI zijn een geweldige kans om slimmer en efficiënter te werken. Tegelijk is er angst dat hun
-
Papierformaten
Het is inmiddels 100 jaar geleden dat het Duitse Instituut voor Standaardisatie (DIN e.V.) de norm DIN 476 ‘Papierformaten’ - met formaten zoals ‘A4’ en ‘A5’ - vaststelde. Inmiddels maken miljoenen mensen wereldwijd dagelijks gebruik van deze formaten papier en
-
Lettertype Calibri binnenkort geen standaard meer
AL BIJNA 15 jaar regeert Calibri als de standaard en daarom dominante lettertypekeuze voor Microsoft-systemen. Het is ontelbare keren verschenen in ongeformatteerde Word-documenten, PowerPoint-presentaties en Excel-spreadsheets, een typografisch uitstel voor de verlamde beslissingen. Maar nu is er een nieuwe sans
-
-
Blunders in logo ontwerp
Als het je bij een logo ontwerp lukt om de aandacht van de kijker te trekken, wil dat nog niet zeggen dat je het goed doet. Er kunnen altijd enkele verborgen afbeeldingen zijn
-
Ik wens je prettige feestdagen!
Het einde van 2019 is bijna in zicht, maar eerst kunnen we nog gaan genieten van mooie feestdagen. In deze periode van het jaar, neemt de drukte op grafisch ontwerp en websites toe.
-
-
Handige plugins voor je (WordPress) website
Er wordt mij wel eens gevraagd om tips wat betreft het bouwen (en vooral onderhouden) van website. Over plugins die ervoor kunnen dat een website zo goed mogelijk werkt. Als webbouwer wil ik dat websites van mijn opdrachtgevers optimaal werken.
-
Een professioneel logo laten maken?
Om als bedrijf goed gezien te worden en om het gewenste effect te bereiken bij je doelgroep heb je een sterk logo nodig. Je (nieuwe) logo ontwerp moet de juiste uitstraling, inhoud en herkenbaarheid hebben. Studio Brandmerk geeft je een
-
Er weer tegen aan!
Uitgerust door de zomervakantie kunnen we er weer tegen aan!Er liggen prachtige opdrachten in het verschiet. Laat maar komen!
-
Er even tussenuit
De zomervakantie begint. Voor sommigen onder ons betekent dat een paar weken even niks doen. Even helemaal van de radar verdwijnen. Geen mails of belletjes. Alsof je tijdelijk onzichtbaar bent. Heerlijk!
-
Wat zeggen de kleuren in je logo?
Een belangrijk onderdeel voor de herkenbaarheid van die bedrijf zijn de kleuren. Kleurgebruik speelt een belangrijke rol. Kleur doet iets met mensen. Een goed gekozen kleur kan er voor zorgen dat jouw bedrijf extra opvalt!
-
Voorkom de melding dat jouw website onveilig is
Steeds vaker krijg je een waarschuwing dat een website niet veilig is. Wat doe je dan? Je verlaat de website waarschijnlijk direct weer. Om een waarschuwing bij jouw website te voorkomen vraag je een SSL certificaat aan.
-
Google Captcha tegen spam
Spam in je inbox is erg vervelend. Zeker als je deze ontvangt via formulieren die op je eigen website staan. Een captcha zie je dan ook veel op websites bij formulieren.
-
Mijn buurmeisje is (ook) grafisch ontwerper
Ik hoor het wel vaker. "Sorry, maar mijn buurmeisje van 16 kan ook een logo ontwerpen en zij kan het veel goedkoper.” Dat dit mij een leuke opdracht door de neus kan boren is nog niet eens het vervelendste.
-
Kies je voor goed, snel óf goedkoop?
Als jij een freelancer of zzp'er bent, dan komt het volgende je waarschijnlijk bekend voor. De opdrachtgever verwacht van jouw werk namelijk dat het goedkoop, snel én goed af is. Maar ja, je kunt het nou eenmaal niet allemaal hebben.
-
Waar je grafisch aan moet denken als je een bedrijf opstart
Vaak zitten er achter de kernwaarden van een bedrijf een gedachte, een bepaalde visie of een eigen doel die iemand wil bereiken. Hierdoor heeft ieder bedrijf een eigen bedrijfsidentiteit. Helaas ontbreekt de identiteit vaak in de grafische weergave: het logo